R: Polnočná dáma - Cassandra Clare

júla 05, 2017


Rok vydania: 2017
Žáner: fantasy
Počet strán: 584
Vydavateľstvo: Slovart

Anotácia: Sedemnásťročná Emma Carstairsová nikdy nezabudne na deň, keď zomreli jej rodičia. Pred piatimi rokmi bola len bezbranné dievča a svetom zmietala vojna. Bytosti z temnoty dychtili po krviprelievaní a ich zasvätení nepriatelia Tieňolovci boli takmer vyhubení. No Emma stále neverí, že brutálna vražda jej rodičov bola predzvesťou Temnej vojny. Teraz, po piatich rokoch, sa z Emmy stala bojovníčka, Tieňolovkyňa telom i duchom, najlepšia spomedzi svojich rovesníkov. No v srdci prechováva veľké tajomstvo - city k Julianovi Blackthornovi, k jej parabataiovi... city, ktoré prísne pravidlá Tieňolovcov výslovne zakazujú. V Dolnosvete spôsobí rozruch séria tajomných vrážd v Los Angeles. Mŕtve telá však majú niečo spoločné s mŕtvolami Emminých rodičov - ich pokožku zdobia zlovestné prastaré symboly. Emma chce zistiť viac, potrebuje vedieť, kto má na svedomí jej rodičov. Dokonca, aj keď tým uvalí do smrteľného nebezpečenstva Juliana. Emma stojí pred ťažkým rozhodnutím - či jej záleží viac na pomste, alebo na budúcnosti s Blackthornovcami.



Milujem Cassie Clare. Berte to na vedomie, asi nie som objektívna. Ale ako môže niekto nemať rád jej knihy? Polnočná dáma bol ako rozhovor so starým známym, ktorého ste dlho nevideli. Poznáte ho, ale zároveň sa dozvedáte veľa nových vecí a spoločne spomínate na krásne chvíle, čo ste spolu prežili.
"Je ľahšie zabiť lásku niekoho iného k tebe, ako zabiť svoju lásku k nemu. Stačí ho presvedčiť, že ho už neľúbiš alebo si nezaslúžiš jeho úctu."
Ja ani neviem ako ju poriadne zrecenzovať. Cassie píše perfektne, pri jej knihách mi je vždy ľúto, že nevedela som sa odtrhnúť. Veľa otázok som na instagrame dostala ohľadom toho, či sa dá kniha čítať aj bez predošlých. Všetko je tam pekne vysvetlené, autorka vás zasvätí aj do dôležitých udalostí čo predchádzali tejto knihe. Možno by bol problém, ak by ste sa rozhodli si prečítať predošlé knihy, keďže by ste mali kopu spoilerov.
nie sú ešte hrubšie. Táto nie je výnimkou,

"Keby bolo moje srdce plátno, každý centimeter štvorcový by som pomaľoval tvojou tvárou."
Emma je prototypom silnej ženskej hrdinky. A Jules je prototypom milého chalan s umeleckým srdcom. Zamilujete si ich, hlavne spolu. Jeden pre druhého by urobili aj to posledné. Celú knihu som im držala palce. Ostatní Blackthornovci sú tiež veľké srdiečka, celú rodinku by som hneď vystískala. A vždy keď sa zmienili o Clary, Jaceovi alebo hocikom z predošlých kníh, usmievala som sa ako priblblá.
"Zákon hovorí niečo iné, Emma. Čo si zabudla? Zákon je tvrdý, ale je to zákon." 
"Myslela som, že je to: Zákon je otravný, ale dá sa ohýbať."
Dej bol plný zvratov a prekvapení, no predovšetkým nepredvídateľný. Až do konca som nevedela, čo bude nasledovať. Teda až na jednu drobnosť, ktorá bola veľmi očividná asi pre každého, ale to bolo práve že dobré. Vaše srdiečko budete dávať dokopy ešte dlho. Zatiaľ najlepšia kniha tohto roku!

Skúsim to zhrnúť, lebo ešte teraz som plná emócii. Chcem Julesa domov. Chcem ďalšiu knihu. Máloktorá séria má taký skvelý začiatok a vy túto knihu chcete čítať. Ak vás aj Nástroje smrti nebavili, toto bude. Je to ešte lepšie. Pridajte sa ku milovníkom Cassie, sme super partia! :D Verte mi.

Za recenznú knihu ďakujem vydavateľstvu Slovart. Knihu si môžte zakúpiť tu.

You Might Also Like

3 komentárov

  1. Sama by som to asi nepovedala lepšie :D ja som mala s recenziou obrovský problém, lebo vôbec som nevedela byť objektívna a ešte, keď som to aj dočítala, tak som mala depku z toho, že nemám pokračovanie (minulý rok, teraz už mám, ale normálne sa mi to nechce čítať, keď viem, že na trojku budeme čakať dva roky!!! DVA ROKY!!!)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dva roky?! Preboha. Ja som mala takú tuhú úvahu, že či som schopná vydržať na dvojku kým ju preložia alebo si ju teraz kupim. Váhala som hlavne kvôli tomu, že všetci z nej boli mimo a ešte viac zúfali ako po jednotke :D :D Teraz vidím, že to by ma asi zabilo.

      Odstrániť
    2. Nečítaj to, vážne :D počula som, že koniec dvojky je dosť brutálny. Aj preto som sa radšej odhodlala nejaký čas počkať, kým to prečítam, lebo však to by zabilo aj mňa, keby som mala zase čakať :D tak radšej ani nechcem vedieť, čo sa tam stane :D

      Odstrániť

Všetky komentáre si veľmi cením ♥